23/06/2026 | Yazar: Kaos GL
DEM Parti Grup Başkanvekili Gülistan Kılıç Koçyiğit, NATO Zirvesi öncesinde Ankara’da gerçekleştirilen ve aralarında Kaos GL Genel Yayın Yönetmeni Yıldız Tar’ın da bulunduğu 209 kişinin gözaltına alınmasına tepki gösterdi.
DEM Parti Grup Başkanvekili Gülistan Kılıç Koçyiğit, NATO Zirvesi öncesinde Ankara’da gerçekleştirilen operasyonlarda aralarında Kaos GL Genel Yayın Yönetmeni Yıldız Tar’ın da bulunduğu 209 kişinin gözaltına alınmasına tepki gösterdi. TBMM’de konuşan Koçyiğit, gözaltıların hukuksuz olduğunu belirterek gözaltına alınanların serbest bırakılması çağrısında bulundu.
Sabah saatlerinde düzenlenen ev baskınlarına dikkat çeken Koçyiğit, “Bugün de yine güne polis operasyonuyla, ev baskınlarıyla uyandık. 200'ü aşkın siyasetçi, gazeteci, aydın, demokrat, sendikacı, kitle örgütü temsilcisi ve yurttaş sabah erken saatlerde kapıları kırılarak gözaltına alındılar” dedi.
Koçyiğit, gözaltına alınanlar arasında Devrimci Parti Genel Başkanı Elif Torun Öneren, Ankara Üniversitesi öğretim görevlisi Dr. Emel Memiş ve Kaos GL Genel Yayın Yönetmeni Yıldız Tar’ın da bulunduğunu hatırlatarak, NATO Zirvesi öncesinde Ankara’nın baskı ve yasaklarla kuşatıldığını söyledi.
“NATO zirvesi öncesinde Ankara’yı baskı, kolluk şiddeti ve yasaklarla kuşatan bir anlayışın her geçen gün daha da yayıldığını görüyoruz” diyen Koçyiğit, iktidarın “hiçbir şey konuşulmasın, hiçbir şey protesto edilmesin” anlayışını topluma dayatmaya çalıştığını belirtti.
“Ankara’yı büyük bir açık cezaevine çevirmiş durumdalar”
Koçyiğit, “'NATO’yu protesto etmek suçtur, sokağa çıkmak suçtur' gibi bir anlayışı aslında bütün topluma, bütün Ankaralılara ve bütün Türkiye halklarına dayatmaya çalışıyorlar” dedi. Anayasal haklarını kullanan yurttaşların engellenmesinin ve gözaltına alınmasının kabul edilemez olduğunu belirten Koçyiğit, “Suç olan anayasal hakkını kullanan insanları engellemek, anayasal hakkını kullanan insanlara karşı polis şiddeti kullanmak, onları darp etmek, gözaltına almak ve bunu sistematik hale getirmenin kendisi en büyük suçlardan biri” ifadelerini kullandı.
Ankara’da NATO Zirvesi gerekçesiyle alınan güvenlik önlemlerini de eleştiren Koçyiğit, “Ankara’yı büyük bir açık cezaevine çevirmiş durumdalar. Neymiş? NATO Güvenlik Zirvesi varmış. Sanırsınız ki dünyada ilk defa NATO Zirvesi Türkiye’de oluyor. Bütün insanları, koca başkenti ablukaya almışlar, herkesin yaşamını zehir ediyorlar” dedi.
“Baskıyla rıza üretemezsiniz”
Muhalefetin, gazetecilerin, sendikaların ve demokratik kitle örgütlerinin hedef alındığını söyleyen Koçyiğit, “Bugün muhalefeti kriminalize ederek, sendikaları, sosyalistleri, gazetecileri, demokratik kitle örgütlerini hedef alarak toplumsal sorunların çözülmeyeceği açık ve net. Baskıyla rıza üretemezsiniz, baskıyla ülkeyi yönetemezsiniz, baskıyla iktidarda kalamazsınız” diye konuştu.
Koçyiğit, açıklamasının sonunda gözaltılara tepki göstererek, “Bu hukuksuz gözaltıları kabul etmediğimizi, başta Sayın Elif Torun Öneren olmak üzere bütün arkadaşlarımızın derhâl serbest bırakılması gerektiğini bir kez daha buradan ifade etmek istiyorum” dedi.
Etiketler: insan hakları, nefret suçları, siyaset, heteroseksizm, trans, ikili cinsiyet sistemi, lgbti, eşcinsellik, lezbiyen, gey, biseksüel, interseks
