27/06/2026 | Yazar: Kaos GL
İzmir Valiliği'nin yasak kararına rağmen 14. İzmir Onur Yürüyüşü için bir araya gelen LGBTİ+'lar, "Yeniden Başlatıyoruz" diyerek yürüdü. Yürüyüşe polis saldırdı, 36 kişi gözaltına alındı.
İzmir Valiliği'nin 14. İzmir Onur Yürüyüşü'nü "genel ahlak" ve "kamu düzeni" gerekçeleriyle yasaklamasına rağmen LGBTİ+'lar bir araya geldi. Polis, yürüyüşe saldırdı; 36 kişi gözaltına alındı. Gözaltına alınan 36 kişinin tamamı ifadeleri alınmadan para cezası kesilerek serbest bırakıldı.
Yürüyüşte yapılan basın açıklamasında, bu yılki yürüyüşün "Aile 10 Yılı" politikalarının ikinci yılında, LGBTİ+'ların varoluşlarını hedef alan yargı paketleri, hormon hakkına yönelik engeller ve cinsiyet uyum süreçlerine erişimin zorlaştırıldığı bir dönemde gerçekleştirildiği vurgulandı.
Açıklamada, sosyal medya hesaplarının engellenmesi ve LGBTİ+ hak savunucularının tutuklanmasının Onur Yürüyüşlerini görünmez kılma çabasının bir parçası olduğu belirtilerek, "Bizlerin on yıllardır sahiplendiği Onur Yürüyüşlerinde göstereceğimiz iradeden bihaberler. İrademizi Hande Kader'den, Marsha'dan, Sarah'tan, Filistin'de direnenlerden alıyoruz. Hakikatlerin ortaya çıkması için faşizme karşı ortak direniş geleneğimizi sahipleniyoruz" denildi.
“Transları intihara sürükleyen politikalara son verilmesi için buradayız”
Açıklamada, NATO Zirvesi öncesinde Ankara'da gerçekleştirilen operasyonlarda tutuklanan hak savunucularına da değinildi. "Ankara'da NATO Zirvesi gerekçesiyle yüzlerce devrimci, feminist, LGBTİ+ hakları savunucusu tutuklandı. Ancak arkadaşlarımıza NATO değil, 'Aile 10 Yılı' soruldu. Başta Yıldız Tar ve Duru olmak üzere tutuklananların yanındayız" ifadeleri kullanıldı.
LGBTİ+'lar, nefret politikaları sonucu yaşamını yitiren ve öldürülen LGBTİ+'ları da anarak, "Ecem için, Hande için, Ahmet için, Poyraz için, Deniz için, Arya için buradayız. Arya'nın ölümünün aydınlatılması, cezaevlerinde transları tecrit koşullarında tutan ve intihara sürükleyen politikalara son verilmesi için buradayız" dedi.
“Yasak kararlarınızı tanımıyoruz”
Açıklamanın devamında, yasak ve baskılara rağmen mücadeleden vazgeçilmeyeceği vurgulanarak şu ifadelere yer verildi:
"LGBTİ+'lar bugün burada Onur Yürüyüşü'ndeyiz, yarın işte, sokakta, okulda, meclisteyiz. Yasak kararlarınızı, baskılarınızı tanımıyoruz. Barışın, eşitliğin ve özgürlüğün hâkim olduğu bir coğrafyanın kurucu özneleri olacağız."
LGBTİ+'lar ayrıca, "Bizi toplumun dışına itmeye çalışıyorsunuz ancak bizler bu toplumun parçasıyız. Kiminin kardeşi, kiminin arkadaşı, kiminin komşusu; birbirimize yoldaşız. Ne bu topraklardan ne hayatlarımızdan ne bedenlerimizden ne de birbirimizden vazgeçeceğiz. Emeğimiz, bedenimiz, hayatımız için özgürleşeceğiz, özgürce seveceğiz, özgürce yaşayacağız" mesajını paylaştı.
Etiketler: insan hakları, kadın, medya, yaşam, onur yürüyüşü, heteroseksizm, trans, ikili cinsiyet sistemi, lgbti, eşcinsellik, lezbiyen, gey, biseksüel, interseks
